Hulp bij betalingsachterstand energie, zorg en huur
Heeft u een brief, e-mail, sms-bericht of ansichtkaart van 1.Hoorn ontvangen? Dan heeft u uw rekeningen niet (op tijd) betaald.
Waarom ontvangt u bericht van 1.Hoorn?
De medewerkers van 1.Hoorn helpen mensen met geldzorgen, óók wanneer u daar (nog) niet om gevraagd hebt. Uw verhuurder, zorgverzekeraar, energie- en waterleverancier zijn wettelijk verplicht om betalingsachterstanden aan de gemeente door te geven. 1.Hoorn helpt u bij het oplossen en voorkomen van betalingsproblemen.
De NVVK is de branchevereniging voor financiële hulpverleners. In onderstaande video van de NVVK wordt uitgelegd hoe en waarom de gemeente wordt ingeschakeld als u betalingsachterstanden heeft.
Aanmelden voor hulp
Heeft u geldzorgen, kunt u rekeningen niet (meer) op tijd betalen? Meld u dan aan voor hulp. Na uw aanmelding ontvangt u binnen 5 werkdagen een uitnodiging voor een gesprek. In dat gesprek wordt samen met u gekeken welke hulp u nodig heeft.
Bedankt voor het doorgeven! We gaan er mee aan de slag.
Heeft u persoonlijke vragen of wilt u graag reageren op de inhoud?
Dan kunt u contact opnemen.