Cliëntondersteuning
Een cliëntondersteuner kan u gratis helpen met allerlei zaken bij de gemeente en zorg. Bijvoorbeeld als u het moeilijk vindt om formulieren in te vullen. Een cliëntondersteuner geeft informatie en advies over zorg, onderwijs, welzijn, wonen, werk en inkomen. Hij of zij is onafhankelijk.
Voorbeelden hulp
Een cliëntondersteuner helpt u bijvoorbeeld bij:
- een gesprek met de gemeente
- het maken van keuzes
- het maken van bezwaar
- het aanvragen van een pgb
- het opstellen van een familiegroepsplan of een plan voor een persoonsgebonden budget
Ouderenadviseur
Voor ouderen is er de cliëntondersteuner ouderen. Deze kan u helpen met al uw vragen over wonen, zorg en mantelzorg. Meer informatie vindt u ook op de pagina Zo werkt 1.Hoorn.
Kosten
De hulp van een cliëntondersteuner is gratis. De gemeente betaalt voor u.
Aanvragen
Er zijn verschillende organisaties die cliëntondersteuning bieden. Deze organisaties zijn onafhankelijk van de gemeente. U kunt rechtstreeks contact opnemen met deze organisaties.
Met vragen over cliëntondersteuning kunt u contact opnemen met 1.Hoorn.
Organisatie | Contactgegevens |
LeekerweideGroep | www.leekerweide.nl |
Stichting Omring | 088 206 8910 www.omring.nl |
K. Hooft Zorgdragers | www.zorgdragers.com |
SMD | 0229 30 80 01 www.desmd.nl |
Eigen Plan | 06 52 00 03 60 www.eigen-plan.nl |
Vraag en antwoord
1. Kan ik zelf kiezen waar ik cliëntondersteuning aanvraag?
Ja, u mag zelf bepalen bij welke organisatie u cliëntondersteuning aanvraagt.
2. Kan ik cliëntondersteuning inzetten voor het keukentafelgesprek met 1.Hoorn?
Ja, u kunt gebruikmaken van cliëntondersteuning bij het gesprek met 1.Hoorn.
3. Kan een mantelzorger ook gebruikmaken van cliëntondersteuning?
Ja, mantelzorgers kunnen ook cliëntondersteuning krijgen. Dat kan de belasting van mantelzorgers verlichten.
Heeft u persoonlijke vragen of wilt u graag reageren op de inhoud?
Dan kunt u contact opnemen.