Klacht over de gemeente
Bent u ontevreden over de manier waarop u bent behandeld door de gemeente? Laat het ons dan weten. Dit kan telefonisch, per brief of via de website.
Let op: Heeft u een opmerking over de openbare ruimte? Bijvoorbeeld over losse stoeptegels, afval, kapotte straatverlichting, bijtende honden, wateroverlast of geparkeerde auto's? Geef dit dan door via de pagina Melding.
Behandeling van uw klacht
- Binnen 5 dagen ontvangt u een bevestiging van uw klacht.
- Binnen 1 week neemt de gemeente contact met u op om uw klacht te bespreken.
- Als de gemeente uw klacht niet meteen kan oplossen, krijgt u als u dat wilt een uitnodiging voor een hoorzitting.
- Tijdens de hoorzitting kunt u uw klacht uitleggen. Ook de gemeente krijgt het woord. U krijgt een verslag van de hoorzitting.
- Binnen 6 weken nadat u uw klacht heeft ingediend, informeren wij u over de uitslag van de hoorzitting. Als dat niet binnen 6 weken lukt, ontvangt u hierover bericht.
Niet tevreden?
Bent u niet tevreden over de manier waarop uw klacht is opgelost? Dan kunt u terecht bij de Nationale Ombudsman. Hij stelt dan een onafhankelijk onderzoek in naar uw klacht. Hij luistert naar u en naar de gemeente.
Bekijk hier het overzicht van de klachten die de gemeente Hoorn in 2023 heeft ontvangen. En hoe de klachten zijn afgehandeld.
Bedankt voor het doorgeven! We gaan er mee aan de slag.
Heeft u persoonlijke vragen of wilt u graag reageren op de inhoud?
Dan kunt u contact opnemen.